ΟΙ ΦΑΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΜΠΟΣΚΕΤΟ...

Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΠΟΣΚΕΤΟ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ;

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap4%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap12%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap8%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap12%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap38%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 38% 
[ 10 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap8%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap12%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_lcap8%ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
 
Σύνολο Ψήφων : 26
Πίσω
 
 

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ...

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 7:01 pm

ΜΠΟΣΚΕΤΟ


Αγαπητοί συνάδελφοι

Καλωσορίσατε στο Μποσκέτο!

Ένα εκπαιδευτικό σενάριο ενταγμένο στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και με εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές από όλα σχεδόν τα μαθήματα του δημοτικού σχολείου.

Δημιουργός σεναρίου: Μαρία Λαμπρίδου

Τάξη: Το σενάριο αυτό απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και στα πλαίσια ενδοσχολικού σεμιναρίου με θέμα την ένταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη διδακτική μας πράξη.

Προαπαιτούμενες γνώσεις: Στοιχειώδης γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή, μικρή εξοικείωση με το χώρο του διαδικτύου και τη συμμετοχή σε φόρουμ.

Χρόνος: Μία ώρα...

ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΜΕΣΑ: Το λογισμικό που θα χρησιμοποιήσουμε είναι WEB 2 και εφαρμογές του Hot Potatoes.

Ως προς τα μηχανήματα: Αξιοποίηση του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου, προσωπικά λαπ τοπ ή νετ μπουκ (συνδεδεμένα κατά προτίμηση στο διαδίκτυο).

Θα χρειαστούμε επίσης σχετικούς χάρτες και έντυπο πληροφοριακό υλικό σχετικό με το θέμα μας.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ – ΙΔΕΑ

Αρκετές φορές στη διάρκεια της φετινής χρονιάς οι μαθητές μας μας υποδέχτηκαν με συνθήματα όπως το ακόλουθο:

Ένα κι ένα δύο, οχτώ κι οχτώ δεκάξι,

αν δε μας πάτε εκδρομή θα κάψουμε την τάξη!

Συνήθης δική μας αντίδραση μετά τον ξεσηκωμό των πιτσιρικάδων είναι να συνεδριάζουμε έκτακτα και να αποφασίζουμε μια κοντινή εκδρομή για να ξεσκάσουν τα παιδιά. Αυτό για λίγο τα ηρεμεί και μετά από μερικές εβδομάδες επανέρχονται απαιτώντας το δικαίωμά τους για έξοδο από τα κάγκελα του σχολείου. Εκτός βέβαια αν ήδη έχουμε εμείς αποφασίσει και ανακοινώσει κάποια επίσκεψη οπότε τα βλέπεις όσο η μέρα πλησιάζει να φωτίζονται τα προσωπάκια τους από μια γλυκιά προσμονή.

Σήμερα λοιπόν θα γνωρίσουμε έναν τρόπο που η προσμονή αυτή θα απλωθεί σε όλους σχεδόν τους μήνες της σχολικής χρονιάς και θα αγγίξει όπως αναφέραμε τα περισσότερα από τα μαθήματα που διδάσκουμε. Η ίδια η εκδρομή θα γίνει μάθημα και το μάθημα εκδρομή! Απαραίτητο μέσο για το ταξίδι μας ο ηλεκτρονικός υπολογιστής. Και προσέξτε παρακαλώ τη φράση "μέσο για το ταξίδι μας". Ο υπολογιστής στο σενάριο αυτό δεν αντιμετωπίζεται ούτε ως αντικείμενο διδασκαλίας ούτε ως εργαλείο της. Γίνεται το καράβι που επιβιβαζόμαστε μαζί με τους μαθητές μας, σηκώνουμε τις άγκυρες και ανοιγόμαστε στο ανθισμένο πέλαγος της γνώσης.

Ο δάσκαλος στο ταξίδι αυτό εξακολουθεί να κρατά το τιμόνι όμως κανένα καράβι δεν ταξιδεύει μόνο με καπετάνιο. Εκτός και μιλάμε για βαρκάκι. Χρειαζόμαστε πλήρωμα και για το λόγο αυτό θα ναυτολογήσουμε τους μαθητές μας. Ο καθένας ανάλογα με τις δυνατότητες, τις γνώσεις και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του θα αναλάβει και τον κατάλληλο ρόλο. Η εργασία μας επομένως θα ακολουθήσει το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, με ανάθεση ρόλων σε κάθε παιδί, όπως ταιριάζει και στον όρο εκπαιδευτικό σενάριο, τη σύγχρονη δηλαδή αντίληψη για τη χρήση υπολογιστών στο δημοτικό σχολείο.

Καθώς ο χρόνος που διαθέτουμε είναι μόλις μία ώρα, επιλέχτηκε η μέθοδος του brain storming. Θα βρείτε πολλές ιδέες για τη χρήση του υπολογιστή στην εργασία σας καθώς και του διαδικτύου και εσείς θα διαλέξετε με την ομάδα σας ποια θα μελετήσετε αναλυτικά. Ανάλογα και με την τάξη που διδάσκετε ή το μάθημα.

Για κάθε μία από τις ιδέες που δίνουμε ο εκπαιδευτικός θα χρειαστεί να την προσαρμόσει στην τάξη του και στο εκάστοτε διδακτικό αντικείμενο. Ή και να συνδυάσει ιδέες, να προσθέσει δικές του κλπ. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε μια βασική αρχή: Ο υπολογιστής θα χρησιμοποιείται μόνο όταν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τη χρήση του. Και θα χρησιμοποιείται κυρίως από τα ίδια τα παιδιά και όχι ως εργαλείο επίδειξης από το δάσκαλο.

Καθώς οι μικροί μαθητές μας δε γνωρίζουν καλά τη χρήση του υπολογιστή, η κάθε δραστηριότητα πρέπει να συνοδεύεται από φύλλο εργασίας, λιτό και κατατοπιστικό, όπου θα αναφέρουμε όλα τα βήματα που πρέπει να κάνουν. Και λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία και τις γνώσεις τους.

ΣΤΟΧΟΣ: Να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί πώς και πού μπορεί ο υπολογιστής και το διαδίκτυο να συνδράμουν το έργο τους στην τάξη.

Έμμεσος στόχος: Η εξοικείωση με το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και η διαπίστωση αφενός των δυνατοτήτων του και αφετέρου των προβλημάτων που παρουσιάζει.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ


Θεωρητικό Πλαίσιο: Το θεωρητικό πλαίσιο που θα κινηθούμε είναι κυρίως ο κοινωνικός εποικοδομισμός με στοιχεία της ανακαλυπτικής μάθησης του Μπρούνερ. Θα εργαστούμε κι εμείς σε ομάδες, με συντονιστές και διακριτούς ρόλους για όλα τα μέλη, όπως θα εργάζονται στην υλοποίηση των ιδεών και οι μαθητές μας, ώστε βιωματικά να προσεγγίσουμε το αντικείμενό μας. Στον τομέα της αξιολόγησης θα χρησιμοποιηθεί λογισμικό που συνάδει με τις αρχές του συμπεριφορισμού (hot potatoes).

Αφόρμηση: Όπως κάθε διδασκαλία έτσι κι εμείς θα χρησιμοποιήσουμε την τακτική της αφόρμησης για να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον αλλά και για να δημιουργήσουμε την απαραίτητη γνωστική σύγκρουση...

Στη δική μας περίπτωση η αφόρμηση είναι η ακόλουθη ερώτηση:

- Τι είναι το Μποσκέτο της Λευκάδας;


Δώστε η κάθε ομάδα την απάντησή της συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο στην κορυφή της σελίδας...

Δραστηριότητες:

1. Αξιοποιήστε τις δυνατότητες του ίντερνετ για επιβεβαίωση, χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης της google. Γράψτε λέξεις κλειδιά: Λευκάδα, Μποσκέτο

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αν δυσκολευτείτε με την αναζήτηση πληροφοριών, κάντε κλικ ΕΔΩ... [center]

2. Ανακοινώστε στις άλλες ομάδες το αποτέλεσμα.

3. Αξιολογήστε τις γνώσεις σας παίζοντας το ακόλουθο παιγνίδι:

https://sites.google.com/site/tetartakia/plerophorike/askeseis-1

Βρείτε το αρχείο ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ και πατήστε ΛΗΨΗ. Δεν έχετε παρά να το συμπληρώσετε, χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που βρήκατε για το Μποσκέτο της Λευκάδας.
___________________________

Μόλις ολοκληρώσατε ένα μικρό εκπαιδευτικό σενάριο για το Μποσκέτο...

Η τελική πινελιά που θα δώσει το ερέθισμα για την πραγματοποίηση πρότζεκτ για το Μποσκέτο είναι η ερώτηση στους μαθητές σας αν θέλουν να κάμουν εκδρομή στη Λευκάδα και να γνωρίσουν από κοντά το Μποσκέτο.

Δείτε στη συνέχεια ιδέες υλοποίησης του πρότζεκτ. Διαλέξτε με την ομάδα σας μία τουλάχιστον και μελετήστε την.

Η ταξινόμηση των ιδεών έγινε ανά γνωστική περιοχή. Εσείς όμως όποια ιδέα τελικά διαλέξετε θα πρέπει να την αναλύσετε σε δραστηριότητες που θα γίνουν πριν από την εκδρομή, κατά τη διάρκειά της και μετά από αυτήν.

Να καθορίστε επίσης τις συνεργασίες με άλλους συναδέλφους καθώς και το χρόνο για κάθε δραστηριότητα.

Τέλος αξιολογήστε τις δυσκολίες που συναντήσατε σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας και κάντε προτάσεις για την επίλυσή τους. Ανακοινώστε τα συμπεράσματά σας προς τις άλλες ομάδες.
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 7:19 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ: Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 7:56 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (φωτογραφίες)

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 8:09 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (Ιστορία - Θρησκεία, αρχαίοι και νεότεροι ναοί)

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 8:29 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (δημοτική μουσική)

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 9:52 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (χοροί)

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 9:58 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - Συνεργασία με σχολεία της Λευκάδας

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 10:17 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 10:37 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 10:47 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΓΛΩΣΣΑ

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 15, 2011 11:15 pm

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - Αξιολόγηση πρότζεκτ (Hot Potatoes)

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 12:44 am

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΩΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 12:46 am

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 1:14 am

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΠΟΙΗΣΗ (μεγάλες τάξεις)

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 1:29 am

Σπόιλερ:


Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - Η ιστορία της λέξης και του τόπου...

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 1:46 am

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΙΗΤΩΝ

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 1:53 am

Σπόιλερ:
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty ΜΠΟΣΚΕΤΟ - Παρουσίαση πρότζεκτ

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 16, 2011 1:58 am

Συνήθως η διοργάνωση ενός πρότζεκτ περιλαμβάνει στο τέλος και παρουσίασή του προς τη σχολική κοινότητα. Με βάση όσα ήδη αναφέραμε στις επιμέρους δραστηριότητες του προγράμματος μπορούμε να επιλέξουμε τι θα περιλαμβάνει η παρουσίαση:

Διοργάνωση εορτής στο σχολείο


Μπορούμε να διοργανώσουμε εκδήλωση για τη Λευκάδα στο σχολείο παρουσιάζοντας:

1. Τοπικούς χορούς της Λευκάδας.

2. Δημοτικά τραγούδια της Λευκάδας από τη χορωδία του σχολείου.

3. Έκθεση φωτογραφιών των μαθητών μας από την εκδρομή στη Λευκάδα.

4. Απαγγελίες ποιημάτων των "κατοίκων" του Μποσκέτου (πχ Βαλαωρίτη, Σικελιανού)

5. Ανάγνωση ταξιδιωτικών εντυπώσεων των μαθητών από την εκδρομή στη Λευκάδα.

6. Προβολή εικόνων από τη Λευκάδα ή και βίντεο με τα αξιοθέατα και τις ομορφιές του νησιού.

7. Συνδυασμός της εκδήλωσης με πρόσκληση επίσκεψης στο σχολείο μας μαθητών από τη Λευκάδα και από τους οποίους μπορούμε να ζητήσουμε συμμετοχή στους χορούς και στα τραγούδια που θα παρουσιάσουμε.

8. Μπουφές με λευκαδίτικες συνταγές για τις οποίες θα ζητήσουμε την ευγενική συμμετοχή των μητέρων των μαθητών... (Δείτε συνταγές εδώ http://clubs.pathfinder.gr/lefkada_island/699851 )

9. Έκθεση αντικειμένων από τη Λευκάδα, πχ κεντημάτων

10. Φωτογραφίζουμε, ηχογραφούμε, βιντεοσκοπούμε την εκδήλωση και ανεβάζουμε το υλικό στο διαδίκτυο για προβολή του έργου του σχολείου μας προς τα έξω.
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΜΠΟΣΚΕΤΟ... Empty Απ: ΜΠΟΣΚΕΤΟ...

Δημοσίευση από Admin Τρι Μάης 24, 2011 2:45 pm

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΟ SPOILER ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ...

Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 878
Ημερομηνία εγγραφής : 25/02/2008

https://faros.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης